Nabożeństwa

Święta Liturgia

Środa - 9.00 (Uprzednio Poświęconych Darów)
Piątek - 17.00(Uprzednio Poświęconych Darów)
 Sobota  9:00
Niedz.  7:00,  8:30,  10:00

Modlitwa za dusze zmarłych

Pon. - Sob.  9:00

Akatyst

Środ.  17:00

Wyjazd naszej młodzieży do Zakopanego

26.09.2017

Dnia​ ​18​ ​września​ ​2017​ ​r.​ ​młodzież​ ​gimnazjalna​ ​i​ ​ponadgimnazjalna​ ​z​ ​Parafii​ ​Św.​ ​Jana ​Klimaka,​ ​jak​ ​co​ ​roku,​ ​została​ ​czule przyjęta​ ​w​ ​skromne​ ​progi​ ​chatki​ ​Pani​ ​Krystyny​ ​w​ ​Zakopanem.

Po​ ​długiej​ ​podróży​ ​ ​w​ ​gronie​ ​przyjaciół​ ​wszyscy​ ​przywitali​ ​widok​ ​gór​ ​z​ ​uśmiechem.​ ​Już​ ​od​ ​początku wyjazdu​ ​budziła​ ​się​ ​w​ ​nas​ ​pozytywna​ ​energia​ ​oraz​ ​chęć​ ​na​ ​zdobywanie​ ​nowych​ ​szlaków.​ ​Nie​ ​mogliśmy​ ​się​ ​doczekać nieziemskich​ ​widoków.

Drugi​ ​dzień​ ​wycieczki​ ​zapowiadał​ ​się​ ​deszczowo.​ ​Mimo​ ​to​ ​prognoza​ ​pogody​ ​nas​ ​nie​ ​zniechęciła​ ​i​ ​z​ ​Bożą​ ​Łaską, zaopatrzeni​ ​w​ ​najcieplejsze​ ​ubrania​ ​i​ ​prowiant,​ ​wyruszyliśmy​ ​w​ ​Tatry​ ​Wysokie.​ ​Naszym​ ​celem​ ​stała​ ​się​ ​leżąca​ ​w Narodowym​ ​Parku​ ​Tatrzańskim​ ​Dolina​ ​Pięciu​ ​Stawów.​ ​Z​ ​zaangażowaniem​ ​wspinaliśmy​ ​się​ ​na​ ​coraz​ ​wyższe​ ​piętra górskie,​ ​nie​ ​zwracając​ ​uwagi​ ​na​ ​palące​ ​nas​ ​mięśnie​ ​nóg.​ ​Pogoda,​ ​ku​ ​naszemu​ ​zdumieniu,​ ​serwowała​ ​nam​ ​falę​ ​słońca​ ​i ciepły​ ​wiaterek​ ​.​ ​Pan​ ​przewodnik​ ​co​ ​jakiś​ czas ​dzielił​ ​się​ ​z​ ​nami​ ​wiedzą​ ​z​ ​zakresu​ ​geografii.​ ​Co​ ​jakiś​ ​czas​ ​orzeźwiał​ ​nas​ ​łyk górskiej​ ​wody​ ​ze​ ​strumyków​ ​kojącej​ ​każde​ ​zmęczenie.​ ​Dotarliśmy​ ​do​ ​schroniska​ ​w​ ​porę​ ​obiadową,​ ​więc​ ​na​ ​stół​ ​podano gorącą​ ​zupę​ ​pomidorową.​ ​Bardzo​ ​dziękujemy​ ​za​ ​taki​ ​obiadek​ ​:)!

W​ ​sobotę​ ​przyszedł​ ​czas​ ​na​ ​zwiedzanie​ ​Zakopanego​ ​i​ ​rozrywkę​ ​–​ ​grę​ ​w​ ​kręgle​ ​w​ ​Miejskiej​ ​Galerii​ ​Sportu.​ ​Podzieliliśmy się​ ​na​ ​trzy​ ​drużyny,​ ​a​ ​zwycięską​ ​okazała​ ​się​ ​drużyna​ ​chłopców.​ ​Gratulujemy​ ​;) Po​ ​powrocie​ ​z​ ​miasta,​ ​w​ ​chatce​ ​przywitano​ ​nas​ ​smacznymi​ ​naleśnikami​ ​z​ ​serem​ ​i​ ​śmietaną. Wieczorem​ ​wspólnie​ ​z​ ​opiekunami​ ​o.​ ​Pawłem​ ​Krobeinikov​em ​i​ ​lektorem​ ​Marcinem​ ​Bielawskim,​ ​zagraliśmy​ ​w​ ​Tabu​ ​i​ kilka innych​ ​emocjonujących​ ​zabaw. Wspaniale,​ ​że​ ​podczas​ ​naszych​ ​wyjazdów​ ​wiek​ ​nie​ ma​ ​znaczenia.​ ​Dzięki​ ​temu, bawiliśmy​ ​się​ ​wyśmienicie.

W​ ​niedzielę​ ​o​ ​poranku​ ​podziękowaliśmy​ ​naszym​ ​kochanym​ ​Gospodarzom​ ​za​ ​ciepłe​ ​przyjęcie​ ​oraz…​ ​świeże​ ​oscypki na drogę! Następnie udaliśmy się​ ​do​ cerkwi​ ​Zaśnięcia​ ​Najświętszej​ ​Marii​ ​Panny​ ​w​ ​Krakowie. Dziękujemy Proboszczowi Krakowskiej Parafii ks. Jarosławowi Antosiuk za ciepłe przyjęcie oraz wspólną modlitwę. Tradycyjnie​ ​po​ ​liturgii​ ​o.​ ​Paweł​ ​zabrał​ ​nas​ ​na​ ​pizzę.​ ​Pełni​ ​nowych​ ​wrażeń​ ​wróciliśmy​ ​do​ ​Warszawy​ ​około​ ​godziny​ ​20.

​Młodzież​ ​Prawosławna​ ​dziękuje ​organizatorom ​za​ ​kolejny​ ​udany​ ​wyjazd​ ​i ​ ​zaprasza​ ​wszystkich chętnych​ ​już​ ​za​ ​rok!!