Nabożeństwa

Święta Liturgia

Środa - 9.00 (Uprzednio Poświęconych Darów)
Piątek - 17.00(Uprzednio Poświęconych Darów)
 Sobota  9:00
Niedz.  7:00,  8:30,  10:00

Modlitwa za dusze zmarłych

Pon. - Sob.  9:00

Akatyst

Środ.  17:00

Zakopane 2023 - wyjazd wolskiej młodzieży

03.10.2023

Dnia 27 września, po świątecznej Liturgii najstarsza młodzież z naszego Punktu Katechetycznego udała się na coroczny wyjazd integracyjny do Zakopanego. Przed samym wyjazdem nasze drogi skrzyżowały się z planami Jego Eminencji Metropolity Sawy, dzięki czemu każdy z uzestników mógł otrzymać arcypasterskie błogosławieństwo na wyjazd.

O godzinie 15.00 rozpoczęliśmy naszą przyjemną podróż w polskie Tatry. Zostaliśmy powitani zapowiadanymi i wyczekiwanymi przez wszyskich naleśnikami z serem autorstwa naszej zakopiańskiej gospodyni pani Krysi. Po nasyceniu się, udaliśmy się do swoich nowych pokoi, gdzie po krótkim odpoczynku spotkaliśmy się na wieczorne modlitwy, a następnie integrację.

Czwartek rozpoczęliśmy poranną modlitwą i sycącym śniadaniem, które przygotowały nas na naszą pierwszą górską wyprawę -  Dolinę Kościeliską. W tym roku razem naszym celem stały się dwie jaskinie, wymagająca wspinaczki Jaskinia Raptawicka oraz nieco ciaśniejsza Jaskinia Mylna. Do czekającego na nas busa wróciliśmy szczęśliwi z osiągniętego celu, choć zmęczeni i brudni od jaskinnych kałuż. Na koniec dnia nasi opiekunowie podczas integracji podzielili się z nami swoimi przemyśleniami duchowymi i rozmyśllaliśmy o kolejnych inicjatyach bractwowych w naszej parafii na nadchodzące mieisące.

Kolejnym punktem docelowym stała się malownicza Dolina Olczyska. Nieoczywista letnia pogoda we wrześniu dała nam się we znaki podczas marszu w górę.  Upragniony odpoczynek czekał na  przepięknej polanie w cieniu zabytkowych bacówek. Najwytrwalsi na czele z naszym tatrzańskim przewodnikiem udali się na szczyt Wielki Kopieniec. Wspólny powrót do busa umilał nam szum licznych górskich potoków. Drugą część dnia spędziliśmy przy wieczornym ognisku. Zabawie towarzyszyły wesołe tańce i śpiewy.

W sobotę przywitała nas pochmurna pogoda wraz z zapowiedzią deszczy. Nadzieje na zobaczenie Morskiego Oka zmuszeni byliśmy przełożyć na przyszły rok. Poranek spędziliśmy na wspólnym oglądaniu meczu siatkówki oraz graniu w planszówki. Zastępczą atrakcją stał się dla nas spacer malowniczymi terenami z Gubałówki na zakopiańskie Krupówki. Mimo powoli wzmagającego się deszczu udało nam się zaznać tego niepowtarzalnego klimatu centrum Zakopanego. Po modlitwach wieczornych musieliśmy być już spakowani i gotowi do drogi następnego dnia wczesnym rankiem.

Skoro świt w niedziele wyruszyliśmy w podróż do Krakowa, gdzie rozpoczęliśmy dzień uczestnicząc w Św. Liturgii w cerkwi pw. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny. Po nabożeństwie udaliśmy się na wspólną pizzę, a następnie na spacer po krakowskich Sukiennicach. Pełni wrażeń udaliśmy się w długą podróż do Warszawy.